Tι πρέπει να ξέρετε για τα trigger points του τραπεζοειδούς!

 

 

Ο τραπεζοειδής είναι ένας μεγάλος μυς που εκτείνεται στο άνω μέρος της πλάτης, στους ώμους και στον αυχένα. Εκεί μπορούν να αναπτυχθούν trigger points. Πρόκειται για τμήματα του μυός που μπορεί να είναι επώδυνα.

Mπορεί να αναπτυχθούν για πολλούς λόγους, μεταξύ άλλων από την άσκηση, την αδράνεια ή την εργασία για παρατεταμένες περιόδους με κακή στάση του σώματος ή με το κεφάλι προς τα κάτω.

Eίναι υπερυψωμένα σημεία κατά μήκος μιας μυϊκής ζώνης. Είναι μία από τις πιο συχνές μακροχρόνιες μυϊκές διαταραχές και μπορεί να επηρεάσουν οποιονδήποτε.

Πολλά trigger points εμφανίζονται στον τραπεζοειδή μυ. Αυτός είναι ένας πολύ μεγάλος ραχιαίος μυς που εκτείνεται από κάτω από τις ωμοπλάτες μας, μέχρι τους ώμους μας και στη συνέχεια κατά μήκος του πίσω μέρους του λαιμού μας.

Συνήθως αισθανόμαστε τα υπερυψωμένα σημεία στο μυ. Μπορεί να τα αισθανθούμε σαν κόμπο στο άνω μέρος της πλάτης, στον ώμο ή στον αυχένα . Πολλές φορές είναι ιδιαίτερα επώδυνα όταν τα αγγίζουμε και ο πόνος μπορεί να “ακτινοβολεί” πέρα από την άμεση περιοχή.

Υπάρχουν δύο τύποι σημείων πυροδότησης: τα ενεργά και τα λανθάνοντα. Τα ενεργά σημεία πυροδότησης πονάνε όταν κινούμαστε. Τα λανθάνοντα σημεία πυροδότησης πονάνε μόνο όταν κάποιος ασκεί πίεση κατά μήκος του ανυψωμένου τμήματος του μυός.

Οι αιτίες εμφάνισης μπορεί να είναι:

  • Eπαναλαμβανόμενη κίνηση
  • ‘Aθληση ή συμμετοχή σε σωματική δραστηριότητα
  • Aδράνεια
  • Kακή στάση του σώματος
  • Xρησιμοποιoύμε τον ώμο για να στηρίζουμε το τηλέφωνο
  • Καθόμαστε σε καρέκλα χωρίς κατάλληλη στήριξη της πλάτης ή μπράτσα
  • Μετακινούμε βαριά αντικείμενα χρησιμοποιώντας κακές τεχνικές ανύψωσης
  • Έχουμε ανεπάρκεια βιταμινών
  • Δεν κοιμόμαστε αρκετά

Πολλές φορές εξαιτίας αυτής της κατάστασης μπορεί να βιώσουμε:

  • Πονοκέφαλο
  • Πόνο στο σαγόνι

Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι για να μειώσετε τον πόνο.

Ένας απλός τρόπος για να βοηθήσετε στην ανακούφιση του πόνου είναι η εφαρμογή θερμότητας στην πληγείσα περιοχή.

Μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο να απέχετε από τις συνήθεις αθλητικές δραστηριότητες ή να τροποποιήσετε το πρόγραμμα άσκησής σας για να ξεκουράσετε τον τραπεζοειδή μυ για λίγες ημέρες ή εβδομάδες.

Οι διατάσεις και οι τροποποιήσεις στις καθημερινές σας δραστηριότητες μπορεί επίσης να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της δυσφορίας και του πόνου. Για παράδειγμα η διατήρηση καλύτερης στάσης του σώματος θα μειώσει τον πόνο.

Ορισμένες μέθοδοι για τη βελτίωση της στάσης του σώματος περιλάμβαναν την αποφυγή μαξιλαριών από καουτσούκ, καρέκλες με καλή στήριξη της πλάτης και κατάλληλα μπράτσα ειδικά όταν εργάζεστε στον υπολογιστή.

Καλό είναι να σηκωνόμαστε από το γραφείο μας κάθε 20 έως 30 λεπτά για να κινήσουμε το σώμα μας.

Υπάρχουν διάφορες εναλλακτικές μέθοδοι που μπορούν να βοηθήσουν όπως:

  • Ρεφλεξολογία
  • Μάλαξη
  • Βεντούζες
  • Gua Sha
  • Ηλεκτροβελονισμός
  • Βελονισμός

 

 

Πηγή: #healthline